
Brudd i forhandlingene mellom Telia og TV2
Alle våre TV-kunder får automatisk 50 ekstra poeng i valgmenyen å velge annet innhold for.
Telia og TV 2 vært i dialog siden 1.mars, men så langt har de ikke kommet til enighet om en ny avtale, noe som dessverre betyr at TV 2’s kanaler og strømmetjeneste ikke virker i Telia Play akkurat nå.
Vi ønsker å gi kundene våre en best mulig pris på TV- og strømming
Oppdatert 31.03.25
Telia har siden 1.mars 2025 måtte fjerne TV 2 sine kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da vi ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale.
Det har vært dialog mellom partene siden 1.mars, men dialogen har så langt ikke resultert i noen ny avtale. Vi beklager så mye ulempene dette medfører. Vi vil holde deg informert fremover, og du kan til enhver tid finne oppdatert informasjon her.
Som kunde har du fått 50 ekstra poeng i valgmenyen til å velge inn for eksempel Netflix eller Max – uten ekstra kostnad.
Kompensasjon til alle
Alle med TV og Strømming får automatisk 50 ekstra poeng i valgmenyen å velge innhold for.
Eks. Netflix eller Max til 50 poeng – kan du nå velge inn, uten ekstra kostnad.
For andre alternativer kan du klikke på «mine produkter»
så -> «TV-tilleggstjenester» på Min side eller i Neas-appen.
Slik oppretter du et abonnement på TV 2 som Neas-kunde
Hvis Telia ikke blir enige med TV 2 om en ny avtale vil følgende kanaler og strømmetjenester berøres:
Faste TV-kanaler: TV 2 Direkte, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil og TV 2 Nyheter
TV-kanaler som kan velges inn: TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2
TV-kanaler i tilleggspakker: TV 2 Sport Premium, TV 2 Sport Premium 2, Hits, Stars og SF-kanalen
Strømmetjenester: TV 2 Play (med og uten reklame) og Nordisk Film+
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Videre vil kunder som har tilgang til TV-kanaler i tilleggspakker ikke bli fakturert i aktuell periode.
Målet vårt er å få plass en avtale med TV 2 som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter. Forhandlingene pågår i disse dager, og vi vil holde deg som kunde informert på denne siden fremover.
Fra det tidspunktet det ikke foreligger en avtale. Dagens avtale utløper 28. februar 2025.
Du som kunde vil i dette tilfellet kompenseres gjennom 50 ekstra TV-poeng som kommer automatisk i valgmenyen.
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Merk at TV 2 Play ikke vil være tilgjengelig via Telia Play-appen, så du må bruke TV 2 Play-appen direkte på Telia box.